Kategorie
Marketing

Skąd się wzięły katalogi stron?

Katalogi stron internetowych i spisy katalogów to rozwiązanie, które ułatwiało użytkownikom poruszanie się w sieci w czasach, gdy nie było jeszcze popularnych wyszukiwarek takich jak Google. Dziś katalogi firmowe to sposób na zareklamowanie się w sieci i zoptymalizowanie strony pod kątem SEO.

Czym jest katalog stron?

Katalog stron, czyli katalog SEO, to strona internetowa na której znajduje się lista różnych stron www, podzielonych według kryterium tematyki. Celem działania katalogów jest promocja stron, które się w nich znajdują. Każdy link do strony www opatrzony jest krótkim opisem zawartości domeny. Katalogowanie odbywa się automatycznie lub ręcznie. Podmioty zajmujące się katalogowaniem stron udostępniają także spis katalogów, co pozwala lepiej zorientować się w ich zawartości.

Katalogi witryn internetowych – krótka historia

Początkowo katalogi stron powstawały w celu zebrania adresów stron znajdujących się w internecie, aby umożliwić użytkownikom odnalezienie treści w sieci. Trzeba bowiem pamiętać, że jeszcze na przełomie wieków wyszukiwarki stron internetowych, bez których dziś nie wyobrażamy sobie poruszania się po sieci, nie były popularne.

Katalogi stron www były rozwijane od lat 90. XX wieku. Pierwszy z nich, The World Wide Web Virtual Library, powstał w 1991 roku. W 1994 roku udostępniony został serwis, który szybko zmienił nazwę na Yahoo! – był to przewodnik po zasobach internetowych. Szybko stał się jednym z największych światowych portali internetowych. Obecnie posiada ponad 60 wersji językowych, jednak nie w każdym z języków prowadzone są katalogi stron www.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *